Peningkatan Keterampilan Menulis Narasi Siswa Kelas SMP
Harga Per PTK 300ribu, Kalau ambil lebih dari dua bisa kurang.
Untuk Pilihan Judul PTK Klik Disini
Abstract: This study aimed to describe the process of improving
the year 7 students’ skill in writing narratives at class VII C of
“SMP Negeri I Padang” by using serial pictures. The data of
this study were the result of the observation on the actions of
teachers in teaching process, students’ activities in learning,
learning materials, and result of the narrative test. The data
were collected by observation and testing techniques. The data
obtained from the observations were analyzed qualitatively by
using Schiedel model. Data in the form of the test results were
analyzed quantitatively by using descriptive statistics and
inferential statistics. The results of this study show that the use
of serial pictures can improve students’ narrative writing skills.
Kata-kata Kunci:menulis narasi, media gambar berseri, pembelajaran
PENDAHULUAN
Menulis sebagai proses kreatif perlu diajarkan sejak usia masih muda,
terutama kepada siswa setingkat SLTP. Pentingnya pengajaran menulis itu tampak
dalam mata pelajaran bahasa Indonesia kurikulum 2006, yaitu Kurikulum Tingkat
Satuan Pendidikan (KTSP) yang merupakan standar kompetensi mata pelajaran
Bahasa Indonesia SMP, MTs, dan SMPLB. Dalam kurikulum 2006, menulis
merupakan salah satu dari empat kemampuan berbahasa yang harus dikuasai
oleh siswa di samping berbicara, membaca, dan mendengar (Depdiknas, 2006).
Tidak ada komentar:
Posting Komentar